субота, 8. октобар 2016.

Atribut (VIII razred, Priprema za cas)

Atribut

Zadatak casa: 
1)OBRAZOVNI: ucenici treba da ponove sta je sintagma, sta je imenicka sintagma, da li znaju sta je atribut
2)VASPITNI: ucenici treba da nauce sta je atribut, kakav moze biti atribut, koja je njegova funkcija u recenici
3) FUNKCIONALNI: ucrnici treba da znaju kako da prepoznaju atribut u recenici, kako i kada se atribut primjenjuje u recenici

Tok casa:
Uvodni dio casa: nastavnik sa ucenicima treba da ponovi sta je sintagma, kakva je imenicka sintagma.
Nastavnik ucenicima daje primjer: Srebrna kutija. Ucenici treba da u ovoj sintagmi odrede glavni clan sintagme i njen zavisni clan. Nastavnik pita ucenike, sta je srebrna po vrsti rijeci ? Koja je funkcija ove rijeci u recenici ?

Glavni dio casa:
Nastavnik pita ucenike, da li znaju sta je atribut ?
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Atribut je svaka pridjevska, imenicka, zamjenicka, priloska rijec kojom se blize izrazava neki pojam, osobina tog pojma. Analiziramo ga u sklopu sintagme.
Nastavnik na tabli pise primjer: Imao je lijep, moderan, somotni sako.
Ucenici u recenici treba da odrede sintagmu, vrstu sintagme, glavni i zavisni clan sintagme, koja je funkcija zavisnih clanova.
Nastavnik treba da objasni ucenicima, da atributi mogu biti izrazeni pridjevima, pridjevskim zamjenicama, rednim brojevima i brojem jedan. Takav atribut kada stoji uz imenicu uvijek se sa njom slaze u rodu, broju, padezu.
*Ako je potrebno, ucenici mogu da zapisu ovu tezu.
Nastavnik pita ucenike, da li znaju kako nazivamo slaganje promjenljivih rijeci sa imenicom uz koju stoje u rodu, broju i padezu ? Radi se o kongruenciji.
Nastavnik objasnjava ucenicima da se takvi atributi nazivaju kongruentni atribut.
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Kongruentni atributi stoje ispred imenice ciji su zavisni clan i sa njom se slazu u rodu, broju i padezu.
Nastavnik napominje ucenicima, da atributi nisu uvijek kongruentni. Atributi mogu biti i nekongruentni.
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Nekongruentni atributi ne kongruiraju sa imenicom koja je glavni clan sintagme. Uvijek su iza imenice koju odredjuju. Mogu imati padezno, pridjevsko, prilosko znacenje.
Nastavnik pise primjer na tabli: Knjiga moga brata.
Ucenici treba da odrede glavni i zavisni clan i kakav je atribut.
Nastavnik pise primjer na tabli: Srebrna kutija za nakit.
Ucenici treva da odrede glavni i zavisni clan sintagme, kongruentne i nekongruentne atribute.
Nastavnik pita ucenike, da li na osnovu ovog primjera mogu nesto zakljuciti ?
Nastavnik napominje ucenicima da se imenicka sintagma moze prosiriti velikim brojem atributa.

Zavrsni dio casa:
Da bi nastavnik provjerio kako su ucenici savladali ovu lekciju, moze dati niz primjera koje ce ucenici pisati na tabli a zatim resavati zadatke.
Primjeri:
1) Iza prljave zavjese od platna za kuvarice.
2) Jasan i poznat cilj.
3) Orman sa knjigama.
4) Njegove izricite instrukcije.
5) Klupa od drveta.
6) Caj bez secera.
7) Pjesma o ljubavi.
8) Platna slikarskih velikana.
9) Njena porodica.
10) Obicaji kof Srba.

*Napomena: Sintagma je skup najmanje dvije punoznacne rijeci od kojih svaka moze sama vrsiti jednu recenicnu funkciju.

Нема коментара:

Постави коментар