среда, 5. октобар 2016.

„Кад млидијах умрети“ Бранко Радичевић (Осми разред, Припрема за час)

„Кад млидијахумрети“

Бранко Радичевић (1824- 1853)


Задаци часа
Образовни

Упознавање ученика са књижевним текстом, упознавање са новом врстом књижевног текста, упознавање са животом и дјелом Бранка Радичевића
Васпитни

Мотивисање ученика да сазнају нешто ново о Бранку Радичевићу и његовој поезији
Функционални

Мотивисање ученика за истраживачки рад, за читање поезије
















Ток часа:
Уводни дио часа (5 минута)
Након уводног поздрава, наставница говори ученицима да на данашњем часу раде нову пјесму а то је „Кад млидијахумрети“. Наставница пита ученике: да ли знају ко је написао ову пјесму ? Ученици се упознају са основним подацима из биографије Бранка Радичевића. Наставник пита ученике: да ли су раније читали поезију Бранка Радичевића ? 

Главни дио часа (30 минута)
Наставник пита ученике: каква је веза између Бранка Радичевића и Вука Караџића ? Којем књижевном роду припада Бранко Радичевић ? Које су одлике романтизма ?
Након што су се ученици упознали са неким основним подацима о животу и дјелу Бранка Радичевића, наставник им чита пјесму „Кад млидијах умрети“, јасно и изражајно. Након што је прочитао пјесму, наставник пита ученике: да ли су схватили пјесму ? Којем књижевном роду припада ова пјесма а којој књижевној врсти ? Да ли су ученици уочили основни мотив у пјесми ? Да ли ученици знају шта је то елегија ? Уколико ученици не знају или нису прецизно навели дефиницију елегије, наставник исту допуњава. Наставник пита ученике: како тумаче наслов пјесме ? За чим жали пјесник ? Које је основно осјећање које ученици уочавају у пјесми ? Да ли ученици знају, зашто пјесник тугује ? Како ученици тумаче стихове „рука ломна“, „тело измождено“, „мога живота вир је на увиру“ ? Који су основни мотиви у овој пјесми ?
Ученици треба пажљиво да прочитају пјесму и да одреде:
-          Какав је стих
-          Каква је рима
-          Које све стилске фигуре ученици уочавају у пјесми
-          Шта је метафора ?
-          Шта је апострофа ?
-          Шта је хипербола ?
-          Шта је градација ?
-          Шта је алегорија ?
Наставник пита ученике: да ли им је било тешко читати ову пјесму, да ли је била неразумљива за читање ? Да ли пјесник користи стандардни књижевни језик у писању ? Како се пјесник изражава када говори о својим осјећањима, којим ријечима изражава тугу ?

Завршни дио часа (10 минута)
Наставник пита ученике: шта пјесник поручује овим стиховима ? Шта поручује овом пјесмом ? Како су ученици схватили ову пјесму ? Да ли је, по њиховом мишљењу, пјесник на прави начин изразио своја осјећања ? Какво је мишљење ученика о овој пјесми Бранка Радичевића ?


Нема коментара:

Постави коментар