„Кад млидијахумрети“
Бранко Радичевић (1824- 1853)
Задаци часа
|
Образовни
|
Упознавање ученика са књижевним текстом,
упознавање са новом врстом књижевног текста, упознавање са животом и дјелом Бранка Радичевића
|
Васпитни
|
Мотивисање ученика да сазнају нешто ново о Бранку Радичевићу и његовој поезији
|
|
Функционални
|
Мотивисање ученика за истраживачки рад, за читање поезије
|
Ток часа:
Уводни дио часа (5 минута)
Након уводног
поздрава, наставница говори ученицима да на данашњем часу раде нову пјесму а то
је „Кад
млидијахумрети“. Наставница пита ученике: да ли знају ко је написао ову пјесму ? Ученици се упознају са
основним подацима из биографије Бранка Радичевића. Наставник пита ученике: да ли су раније читали поезију Бранка
Радичевића ?
Главни дио часа (30 минута)
Наставник пита
ученике: каква је веза између Бранка
Радичевића и Вука Караџића ? Којем књижевном роду припада Бранко Радичевић ?
Које су одлике романтизма ?
Након што су се
ученици упознали са неким основним подацима о животу и дјелу Бранка Радичевића,
наставник им чита пјесму „Кад млидијах умрети“, јасно и
изражајно. Након што је прочитао пјесму, наставник пита ученике: да ли су схватили пјесму ? Којем књижевном
роду припада ова пјесма а којој књижевној врсти ? Да ли су ученици уочили
основни мотив у пјесми ? Да ли ученици знају шта је то елегија ? Уколико
ученици не знају или нису прецизно навели дефиницију елегије, наставник исту допуњава. Наставник пита ученике: како тумаче наслов пјесме ? За чим жали
пјесник ? Које је основно осјећање које ученици уочавају у пјесми ? Да ли
ученици знају, зашто пјесник тугује ? Како ученици тумаче стихове „рука ломна“, „тело измождено“, „мога
живота вир је на увиру“ ? Који су основни мотиви у овој пјесми ?
Ученици треба
пажљиво да прочитају пјесму и да одреде:
-
Какав
је стих
-
Каква
је рима
-
Које
све стилске фигуре ученици уочавају у пјесми
-
Шта
је метафора ?
-
Шта
је апострофа ?
-
Шта
је хипербола ?
-
Шта
је градација ?
-
Шта
је алегорија ?
Наставник пита
ученике: да ли им је било тешко читати
ову пјесму, да ли је била неразумљива за читање ? Да ли пјесник користи
стандардни књижевни језик у писању ? Како се пјесник изражава када говори о
својим осјећањима, којим ријечима изражава тугу ?
Завршни дио часа (10 минута)
Наставник пита
ученике: шта пјесник поручује овим
стиховима ? Шта поручује овом пјесмом ? Како су ученици схватили ову пјесму ?
Да ли је, по њиховом мишљењу, пјесник на прави начин изразио своја осјећања ?
Какво је мишљење ученика о овој пјесми Бранка Радичевића ?
Нема коментара:
Постави коментар