среда, 5. октобар 2016.

Ентеријер и екстеријер (VI разред, Припрема за час)

Ентеријер и екстеријер

Задаци часа
Образовни

Упознавање ученика са појмом ентеријер, екстеријер
Васпитни

Мотивисање ученика да сазнају шта подразумијевају ови појмови, које су њихове основне одлике
Функционални

Мотивисање ученика за истраживачки и стваралачкирад



Ток часа:
Уводни дио часа (5 минута)
Након уводног поздрава, наставник говори ученицима да на данашњем часу раде ентеријер и екстеријер, наслов пише на табли.
Наставник пита ученике: да ли знају шта значе ови појмови ?

Главни дио часа (30 минута)
Наставник ученицима чита текст из уџбеника. Наставник напомиње ученицима да се у овом тексту описује ентеријер.Након прочитаног текста, наставник пита ученике:
·         Шта су запазили током слушања и читања текста ?
·         Како је колиба описана ?
·         Шта је све наведено да се налази у њој ?
·         Којим редом је писац описао колибу ?
·         Да ли су у опису кориштени епитети или персонификација ?
·         Да ли је овде дат субјективни или објективни став ? Шта значи субјективни, објективни став ?
·         Који су елементи субјективног описа унутрашњости колибе ?
Наставник напомиње ученицима: да се опис унутрашњег простора, просторије назива ентеријер. Могу се описивати просторије у кући, радне просторије, учионице, радионице, продавнице, библиотеке, музеји….
Наставник напомиње ученицима да су при описивању просторије битни следећи поступци:
·         Истиче се изглед, величина, положај и намјена просторије
·         Приказују се само они предмети и детаљи који просторију чине посебном, изузетном и препознатљивом
·         Обраћа се посебна пажња на изглед, распоред и груписање ствари у просторији
·         Преко предмета се истиче присуство људи у просторији
·         Исказују се утисци које просторија оставља на посјетиоце и посматраче
Наставник објашњава ученицима да приликом описивања ентеријера себи треба да направе план за описивање просторије. Тај план садржи:
1.      Намјена и положај просторије у кући
2.      Први утисци при уласку
3.      Облик, величина и свјетлост
4.      Предмети, њихов изглед и распоред
5.      Карактеристични детаљи
6.      Присуство људи
7.      Атмосфера у просторији
Наставник чита ученицима текст. Након читања текста, наставник пита ученике: шта се описује у тексту ? Наставник напомиње ученицима да се у овом тексту описује екстеријер. Наставник пита ученике:
·         Како писац описује вишеградске долине ?
·         Какав је положај и изглед планина ?
·         Какав је изглед долине ?
·         Како изгледа мост ?
·         Како изгледа вишеградска касаба ?
·         Како изгледа Малухино поље ?
·         Да ли писац користи епитете, поређења ? Које су њихове функције у тексту ?
Наставник напомиње ученицима: да се описивање спољашњег простора назива екстеријер. Овим описом дају се подаци о његовом општем изгледу а затим се истичу појединости као што су предмети, бића, појаве, покрети, звуци….
Наставник напомиње ученицима да код описивања спољашњег простора треба да имају план описивања. Тај план треба да садржи:
1.      Истиче се природна повезаност просторних облика, долине, брда, поља, планине, ријеке, пут, насеље
2.      Приказује се само битна, карактеристична и изузетна предметност, а то могу бити облици земљишта, шуме, њиве, насеља, куће, путеви, поток, биљни и животињски свијет
3.      Користити динамичне мотиве као што су ријека, поток, пут, кретање људи и животиња, смјена биљних култура, помијерање свјетлости и сијенки
4.      Битно је присуство људи у предјелу, могу бити непосредно виђени, појединачно или на окупу
5.      Нема потребе да се истиче емоционални став, треба вјерно описати предјел а други да му се диве


Завршни дио часа (5 минута)
Ученици, за задаћу, треба да изаберу једну од понуђених тема и да напишу састав. Понуђене теме су:
1.      Соба намјештена по мом укусу
2.      Јутро поред ријеке
3.      Драги кутак
4.      Слике из завичаја
Наставник пита ученике: да ли постоје неке нејасноће у вези са темама, да ли нешто треба објаснити и да ли већ имају идеју шта ће писати ?


Нема коментара:

Постави коментар