субота, 17. септембар 2016.

Жалба (Припрема за час, 8 разред)

Жалба

Задаци часа
Образовни

Упознавање ученика сапојмом жалба, ФОРОМ ОВОГ ДОКУМЕНТА
Васпитни

Мотивисање ученика да сазнају како се жалба пише
Функционални

Мотивисање ученика да сазнају када се жалба пише, коме се упућује

















Ток часа:
Уводни дио часа (5 минута)
Након уводног поздрава, наставник говори ученицима да ће на данашњем часу научити како да напишу жалбу. Наводећи примјер, да су ученици неправедно оцијењени из неког предмета, наставник пита ученике: шта би они урадили поводом тога ? Да ли би се ученици жалили ? Коме би се ученици жалили ? На који начин би се ученици жалили ? Да ли би се ученици жалили усмено или писмено ?
Наставник напомиње ученицима да је најбољи и најпримјеренији начин да се изрази негодовање писани облик жалбе.

Главни дио часа (30 минута)
Наставница објашњава ученицима да је жалба писани облик којим се приговара, тј. жали у вези са неким решењем, одлуком или поступком. Неко од ученика чита примјер жалбе из уџбеника. Након што је ученик прочитао текст, наставник пита ученике: која је сврха жалбе? Шта је предмет наведеног поднеска ? Шта је поднесак ? Каква је композиција ове жалбе ? Шта се саопштава у првом дијелу ? Шта затим слиједи ? Како се завршава ова жалба ? Да ли тон казивања мора увијек бити озбиљан ? Наставница напомиње ученицима да свака жалба има озбиљан и службен тон казивања !
Наставница пита ученике: да ли су уочили основне елементе жалбе ? На основу ученичких одговора, наставница прави скицу жалбе и исписује на табли:
ИМЕ, ПРЕЗИМЕ, ЗАНИМАЊЕ
МЈЕСТО
УЛИЦА, БРОЈ

ПРЕДМЕТ:
КОМЕ ЈЕ УПУЋЕНА ЖАЛБА
ПРЕДМЕТ И САДРЖАЈ


МЈЕСТО, ДАТУМ, ГОДИНА                                                               ЖАЛЛАЦ
                                                                                                СВОЈЕРУЧНИ ПОТПИС

Наставница пита ученике: да ли жалба мора бити опширна ? Да ли ученици могу рећи шта је то жалба ? Наставница говори дефиницију жалбе а ученици исту записују у своје свеске: Жалба је врста поднеска којм се приговара, односно жали у вези с неком одлуком која наноси штету жалиоцу. Има исту композицију сдражаја и спољни изглед као и молба. Озбиљан јој је тон казивања.

Завршни дио часа (10 минута)
Ученици су добили задатак да на тему Жалба на кнкурс поводом уписа у средњу школу напишу своју жалбу. Наставница говори ученицима да са радом могу почети на часу а ако не стигну да заврше задатак, могу да заврше код куће.
Наставница напомиње ученицима да воде рачуна јер жалба има смисла само под условом ако се нанесена неправда може отклонити и ао то може учинити онај коме се жале.

Нема коментара:

Постави коментар