петак, 9. септембар 2016.

"Ero s onog svijeta" narodna pripovijetka (VI razred, priprema za cas)

"Ero s onog svijeta" narodna pripovijetka
Priprema za cas - sesti razred

Zadatak casa: 1)OBRAZOVNI: ucenici treba da se upoznaju sa pojmom narodna knjizevnost, narodni pripovjedac, narodna pripovijetka
2) VASPITNI: ucenici citaju pripovijetku, uocavaju saljive elemente pripovijetke, pouku koju pripovijetka nosi
3) FUNKCIONALNI: zainteresovati ucenike da proucavaju narodnu knjizevnost, da citaju djela koja poticu iz narodne knjizevnosti

Tok casa: uvodni dio casa: neko od ucenika cita pripovijetku. Nastavnik napominje da se pripovijetka cita izrazajno i jasno, prate se znakovi interpunkcije. Posto je ucenik procitao pripovijetku, nastavnik zapocinje razgovor o narodnoj knjizenosti. Postavljajuci pitanja: 1) Zasto na kraju pripovijetke pise narodna pripovijetka a ne ime i prezime pisca, 2) Kakva je to narodna pripovijetka, 3) Ko je narodni pripovjedac, 4) Kako je pripovjedac dosao do tih prica, 5) Ko je u nasoj knjizevnosti najpoznatiji po sakupljanju  narodnih prica i pjesama (misli se na Vuka Karadzica), nastavnik navodi ucenike da sami upoznaju neje od osnovnih odlika narodne knjizevnosti.
Traze se nepoznate rijeci u tekstu.
Glavni dio casa: postavljanuci pitanja, nastavnik sa ucenicima prolazi kroz tekst. Pitanja mogu biti: 1) Ko se od likova pominje u ovoj pripovijeci, 2) Kako tece razgovor izmedju Turkinje i Ere, 3) Kako se Ero predstavio kadi, 4) Da li mu je kaduna povjerovala, 5) Kakvu uslugu ona trazi od Ere? Sta je zatim ucinila, 6) Sta znaci pojam "drugi svijet", 7) Sta je Turcin uradio kada je cuo sta je Turkinja uradila, 8) Zasto je Turcin posao za Erom, 9) Sta je Ero ucinio kada je vidio da ga Turcin goni, 10) Ko je vodenicar, cime se on bavi, 11) Kako je Ero prevario vodenicara a kako Turcina, 12) Sta je Turcin ucinio kada je shvatio da ga je Ero prevario ? Sta on govori svojoj zeni, 13) Da li je Ero dosjetljiv, mudar ? Kakav je Ero, 14) Da li je ova pripovijetka saljiva ili poucna ?
Zavrsni dio casa: razgovarati sa ucenicima, navesti ih da iznesu svoja misljenja i stavove. Pitati ih da li poznaju nekog ko ima osobine kao Ero, da li su se susreli sa situacijom koja je slicna ili ista kao u pripovijeci. Ne zadovoljiti se odgovorima DA i NE, ucenici treba da pricaju o tome, da daju detaljniji opis situacije, da navedu osobine te osobe koju poznaju a koja je kao Ero. Ucenici da iznesu svoje misljenje o ljudima kao sto je Ero. Navesti ucenike da razmisljaju: kako bi oni zaradili novac ako im je potreban, da li je Ero izabrao tezi ili laksi nacin da dodje do novca ?

Domaci zadatak: glagol dokopa (novce), da li bi to mogli drugacije reci i kako, od cega je nastala imenica bukvik ? Koje pojmove bi mogli napraviti od imenica bor, visnja, sljiva, breza ? Vodenicar je covjek koji radi u vodenici. Kako se zove covjek koji radi u vinogradu, vrtu, lugu, mlinu ?

*Prijedlog: ucenici za sledeci cas mogu da odglume na tekst ove pripovijetke. Nastavnik moze da podijeli uloge a ucenici kod kuce treba da uvjezbaju tekst.

Нема коментара:

Постави коментар