среда, 21. септембар 2016.

„Зимско вече“ (Александар Сергејевич Пушкин) (8 разред, Припрема за час)

„Зимско вече“

Александар Сергејевич Пушкин (1799- 1837)



Задацичаса
Образовни

Упознавањеученикаса животом и дјелом Александра Сергејевича Пушкина
Васпитни

Мотивисањеучениказачитањерускепоезије и поезијеовогпјесника

Функционални

Уочавањемотива, симбола, поруке у пјесми


Ток часа:
Уводни дио часа (10 минута)
Након уводног поздрава, наставник говори ученицима: да ће на данашњем часу читати и анализирати пјесму Александра Сергејевича Пушкина, „Зимско вече“.
Наставник пита ученике да ли знају нешто о овом руском пјеснику. Наставник допуњава биографију писца и наглашава ученицима да значајне податке запишу у своје свеске.
Наставник ученицима дијели папире са пјесмом, како би сви могли прочитати пјесму. Наставник чита пјесму, јасно и изражајно и наглашава ученицима да пажљиво слушају.

Главни дио часа (30 минута)
Након што је наставник прочитао пјесму, пита ученике: какав устсак су ученици стекли током читања ове пјесме ? Да ли су могли разумјети пјесму и шта је пјесник њоме хтио да каже и објасни ?
Наставник започиње анализу пјесме и пита ученике: какво расположење влада у пјесми ? На који начин пјесник описује вече ? На основу тога: да ли могу одредити каква је ова пјесма по врсти ? (Ученици треба да уоче да је ово дескриптивна, сентименталанапјесмаа)
Наставник говори ученицима да Пушкин и његово дјело припада епохи романтизма. Пита ученике: који су то елементи романтизма и да ли их могу препознати у овој пјесми (Ученици треба да уоче елементе разочарења, патње, прлазности љепоте и младости). Који су то мотиви присутни у пјесми а да не припадају романтизму ?
Наставник пита ученике: које то осјећање пјесник исказује у пјесми, какав је то јад који га мучи, да ли због њега пије ?
Наставник пита ученике:
·         Да ли знају одредити књижевни род и врсту којој припада ова пјесма ?
·         Која је симболика наслова ове пјесме, који мотив се крије у наслову ?
·         Какви су стихови ? Да ли се понављају и зашто ?
·         Да ли се пјесма може подијелити на строфе и какве би оне биле ? (Катрени)
·         Која рима је заступљена у пјесми ?
·         Да ли пјесник користи у пјесми деминутиве и зашто ?
·         Којим стилским фигурама се пјесник користи ?
·         Да ли пјесник примјењује у писању акустичке и визуелне елементе и зашто ?
Ученици решавају задатке, заједно са наставником. Одговоре биљеже у свеске.

Завршни дио часа (10 минута)
Након завршенеанализе пјесме, наставник разговара са ученицима о пјесми, да ли постоје неке недоумице у вези са пјесмом.
Наставник ученицима пушта аудио запис пјесме „Зимско вече“ на руском језику. Након што су ученици саслушали пјесму, наставник пита ученике да ли су могли исту да разумију, како им се допада ?


Нема коментара:

Постави коментар