четвртак, 15. септембар 2016.

Objekat (pravi i nepravi) (VIII razred, priprema za cas)

Objekat
(pravi i nepravi)

Zadatak casa: 
1)OBRAZOVNI: Upoznavanje ucenika sa pojmom objekat, sta znaci pravi a sta nepravi objekat (blizi i dalji objekat)
2)VASPITNI: Motivisati ucenike da saznaju sve o ovim pojmovima, kako da ih prepoznaju u tekstu ili recenici
3) FUNKCIONALNI: nauciti ucenike kako i kada da koriste ove pojmove, kako da prepoznaju pravi a kako nepravi objekat

Tok casa:
Uvodni dio casa: nastavnik cas moze da pocne ponavljanjem, da provjeri koliko ucenici znaju o objektu. Nastavnik pita ucenike da li znaju sta je objekat ? Koje je njegovo znacenje ? Uz koji recenicni clan objekat uvijek stoji ?
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Glagolski dodatak koji oznacava bice ili predmet koji su obuhvaceni glagolskom radnjom naziva se objekat.

Glavni dio casa:

Pravi objekat
Nastavnik pise primjere na tabli:
1) Kupili smo stan.
2) Opremili smo ga.
U ovim recenicama ucenici treba da odrede predikate i objekte. Kada su ucenici odredili objekat u recenicama, treba da odrede u kojem padezu se nalazi objekat u recenicama.
Objekti u ovim recenicama su u akuzativu bez prijedloga.
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Pravi ili blizi objekat dobija se na pitanje KOGA (za zivo) ili STA (za nezivo). Dolazi u akuzativu bez prijedloga. Rjedje dolazi u genitivu, i to u dva slucaja: u dionom (partitivnom) genitivu (Donesi vode.) ili uz odricne glagole, najcese uz glagol NEMATI (Nemam nijedne knjige.). U oba slucaja pravi objekat iskazan genitivom moze se zamijeniti padeznom formom akuzativa bez prijedloga, tj. pravim objektom (On nema majke.= On nema majku.)

Nepravi objekat
Nastavnik pise primjere na tabli:
1) Mjesecima smo se radovali novom stanu.
2) Brzo smo se navikli na njega.
Ucenici treba da odrede objekte u recenicama i padez u kojima se objekti nalaze. Posto su ovi objekti u dativu i akuzativu sa prijedlogom, nastavnik objasnjava ucenicima: nepravi objekat moze biti u razlicitim padezima, genitivu, dativu, akuzativu sa prijedlogom, instrumentalu, lokativu.
Ucenici mogu da zapisu definiciju:
Objekti koje ne dobijamo na pitanje KOGA ili STA nego na neko drugo pitanje, nazivaju se nepravi ili dalji objekat. Nepravi objekti se dobijaju na razlicita pitanja kao sto su: KOME, CEMU, S KIM(E), CIME, O KOME, O CEMU i dr.

Zavrsni dio casa: nastavnik dijeli ucenicima nastacne listice sa recenicama u kojima ucenici treba da odrede objekat (pravi i nepravi):
1. Brat dodaje ocu alat.
2) Ja cesto posudjujem bratu novac.
3) Baka nam poklanja slatkise.
4) Mi uvijek govorimo istinu svojim roditeljima.

Нема коментара:

Постави коментар